Wydarzenia w pobliżu
Gliwice
2024-05-31
22.67 km

Klub podróżników, - Namaste, Ladakh - buddyjska twarz Indii.

Miejscowość:
Odsłuchaj tekst
Dodaj do planera

Słyszeliście kiedyś o Ladakh?

To buddyjskie królestwo, znajdujące się w granicach Indii. Aby tam dojechać należy pokonać przełęcze liczące ponad 5000m. Ladakh, kiedyś stricte buddyjski, dziś pokojowo łączy buddystów i muzułmanów. Tybetańczycy znaleźli tu swój dom, a wszystko to w otoczeniu najbardziej niesamowitych krajobrazów. Do tego czysto, codzienne buddyjskie mantry i nawoływania muezinów, ladakhskie pozdrowienia i uśmiechy. Od pierwszej chwili i my poczuliśmy się tam jak w domu i pewnie dlatego zamiast planowanego tygodnia, spędziliśmy w Ladakh cały miesiąc.

Chcielibyśmy przybliżyć Wam trochę ten dość egzotyczny region, który ma niewiele wspólnego z Indiami.

Po Ladakh poruszaliśmy się pieszo, motocyklem, busem i autostopem. Spaliśmy w rodzinnych guesthousach i u rodzin, które dzieliły z nami swój dom. Obserwowaliśmy obchody urodzin Buddy. Motocyklem wdrapaliśmy się na najwyższą przełęcz otwartą dla ruchu drogowego. Spędziliśmy kilka dni nad jeziorem Pangong, poznając życie mieszkańców maleńkiej wioski, która przez większą część roku jest zupełnie odcięta od świata zewnętrznego. Dojechaliśmy do wsi Turtuk, przy granicy z Pakistanem, której mieszkańcy są muzułmanami i w zależności od wieku - Pakistańczykami (starsze pokolenie) i Indusami (młodsze pokolenie).

Będą opowieści i przygody, a także dużo inspirujących zdjęć.

Zapraszamy 13 lutego (poniedziałek), o godzinie 19.00, Klub Podróżników - Namaste, Jana III Sobieskiego 27, Katowice.

źródło: www.cojestgrane24.wyborcza.pl

Twoja ocena:
Ocena: 0.0 (Oddano 0 głosy)